انواع نوشیدنی ها

لیموناد نعنایی ویژه افطار روزه داران در ماه رمضان

لیموناد نعنایی ویژه افطار روزه داران در ماه رمضان

لیموناد نعنایی

Lemonade - Mint - especially - breaking the fast - fasting - in - Ramadan

مواد لازم :

برگ نعنا: به میزان لازم
لیمو ترش: (ریز) 15عدد
شكر: 1ونیم پیمانه
آب :به میزان لازم
یخ: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا آب و شکر را با هم مخلوط كرده و آنها را داخل ظرفی مناسب به جوش آورده و از روی حرارت بردارین . قبل از خنک شدن ، شاخه های نعنا را به آن اضافه كرده و دوباره اجازه دهید بجوشندسپسآن را صاف كرده و داخل یخچال قرار دهید تا كاملا خنك و سرد شود.سپس آب لیمو ترش ها را گرفته و داخل لیموناد بریزید.

خواص دارویی و درمانی نعناع

خواص دارویی و کاربرد
برگ نعنا
    – نعنا گیاهی است باطبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر است.
    – برگ های خشک و نرم شده نعنا را برای خوشبو کردن ماست و دوغ و سرخ شده آن را در روغن که به نام نعنا داغ موسوم است برای خوشبو کردن برخی آش ها به کار می رود.
    – برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.
    – یک نوشیدنی خوب، سرد و مفید برای تابستان نعنا میباشد. 10 گرم نعنا را در یک لیتر آب بجوشانید و میل کنید. هر روز استفاده نشود.
    – یک گرم نعنا مانند چای دم کرده میل شود ولی هر روز استفاده نشود.
    – یک شیرپاک کن مناسب برای پوست های چرب: 20 گرم نعنای تازه، 20 گرم جعفری تازه خرد شده رادر 200 گرم شیرمخلوط نموده 12 ساعت بگذارید بماند. سپس صاف نموده در یخچال نگهداری کنید. این شیرپاک کن علاوه براین که چربی پوست       را از بین می برد، برای جوش و لک هم مناسب می باشد.
    – برای جلوگیری از شپش، موهای خود را با جوشانده نعنا بشویید.
    – کسانی که کلسترول دارند بعد از غذا و عصرها از دمکرده ی چای نعنا به مدت دو هفته در ماه بنوشند.
    – دمکرده نعنا غلظت خون را طبیعی میکند.
    – جهت درمان درد گوش آب نعنا را با عسل مخلوط کرده، پنبه ای را به آن آغشته کرده، در آن بگذارید.
    – برای درد قلب و خفقان، نعنا را با پرسیاوشان جوشانده، صبح و عصر میل شود.
    – هنگام تهیه ترشی برای این که آن ترشی برای اعصاب زیان آور نباشد، داخل آن نعنا بریزید.
    – برای تقویت اعصاب، نان و پنیر و نعنا بسیار موثر است.
    – اگر شیر در پستان جمع شده، نعنا را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید، به صورت ضماد روی آن بگذارید.
    – برای بواسیر نعنا را کوبیده و بصورت ضماد بگذارید.
    – برای ورم بیضه و درد آن مانند شماره 14 عمل کنید.
    – جویدن برگ نعنا ، در رفع سکسکه موثّر است.
    – نعنا برای تسکین درد گوش موثّر است ؛ در اینصورت باید نعنا را با کمی عسل مخلوط نموده و اطراف گوش و لاله گوش و لاله گوش مالید.

لیمو ترش و فواید فوق العاده مصرف آن

لیموترش گنجینه ای از خواصی درمانی و غذایی است که سلامتی را ارتقا می دهد و بسیاری از ناخوشی ها را از ما دور می کند.

لیمو‬ ترش علاوه بر از بین بردن سلول های بد در بدن از بروز انواع ‫سرطان‬ نیز جلوگیری می کند. یک عدد لیموی 100 گرمی حاوی 29 کیلو ‫‏کالری‬ انرژی است.
لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است . حتی اگر در مسافرتها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید . آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکربهای موجود در آب را از بین می برد .
لیمو دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تأمین سلامت فرد بسیار مفید است. این میوه همچنین در ‫کاهش_چربی‬، متعادل کردنفشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده ای دارد.
طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می کند. این میوه منبع غنی ویتامین Cمحسوب می شود.
لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.
خواص دارویی لیمو ترش برای پوست و مو
مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.
اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.
پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.
لیموترش سرشار از ویتامینها 
یک عدد لیموترش تأمین کننده 88 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C می باشد.
ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که علاوه بر از بین بردن سلول های بد و رادیکال های آزاد در بدن از تشکیل سلول های سرطانی و ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.
ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در لیموترش به دفع سموم بدن که به دلیل وجود انواع آلودگی ها مانند سرب و یا ریزگردهای موجود در هوا ایجاد می شود کمک شایانی می کند.
لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش ساز ویتامین A می باشد. این ویتامین ها ایمنی بدن را افزایش می دهند. مصرف این میوه به جهت برخورداری از آهن، مس و اسید فولیک برای کاهش کم خونی مؤثر است.
خواص درمانی لیموترش
آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.
لیموترش دارای انواع املاح مانند منیزیم، فسفر، سدیم و کلسیم است. پتاسیم موجود در لیموترش به کنترل و تنظیم ضربان قلب و همچنین متعادل کردن فشار خون کمک می کند.
لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه است و خواص ضد سرطان دارد.
پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد.
بهترین دارو برای اسکوربوت(خنریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.
لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود.
لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید
لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است.
لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد.
روی محل گزیدگی، 2 قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، 20 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می دارد.
پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید.

لیموناد نعنایی

انواع نوشیدنی ها

ماه رمضان 95

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا