تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه کیک پرتقال خونی

طرز تهیه کیک پرتقال خونی

 

Mode - preparing - cake - Blood orange (1)

این کیک داخل قالب نون انگلیسی یا لوف درست میشه و بسیار بسیار خوشمزه و با عطر و طعم پرتقال و یک برش کوچیکش برای صبحانه عالیه.
مواد لازم کیک را در 4 قسمت جدا مینویسم.

 

مواد لازم برای کیک :

آرد کیک 3/4 پیمانه ( برای جایگزین آرد کیک به این لینک مراجعه کنید)
آرد همه کاره 3/4 پیمانه ( 140 گرم) یا همان آرد معمولی
بیکینگ پودر 1 ق چ
جوش شیرین 1/4 ق چ
نمک 1/2 ق چ
شکر 1 پیمانه + 2 ق غ
تخم مرغ 4 عدد سایز بزرگ
رنده پوست پرتقال خونی 2 ق غ
آب پرتقال 2 ق غ
کره ذوب شده و خنک شده 1 پیمانه ( 16 ق غ )
خامه ترش 1/4 پیمانه ( sour cream)
وانیل 1 ق چ

مواد لازم جهت شربت :

شکر 3 ق غ
آب پرتقال 3 ق غ

مواد لازم جهت گلیز روی کیک :
خاکه قند 1 پیمانه
آب پرتقال 2-3 ق غ

مواد لازم جهت پرتقال شکلاتی :

پرتقال خونی 1 عدد
شکر 1/2 پیمانه
آب 1/2 پیمانه

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید.
قالب لوف 5*9 اینچ را چرب کنید.
در کاسه ای آرد+ بیکینگ پودر+ جوش شیرین+ نمک را مخلوط کرده و الک کنید.
در ظرف میکسر شکر و تخم مرغ و رنده پوست پرتقال و آب پرتقال را با سرعت متوسط بزنید تا مواد کاملا مخلوط بشه و بعد کره ذوب شده را افزوده و بعد نیمی از مواد خشک را اضافه کنید تا مواد مخلوط بشه خیلی هم نزنید و بعد خامه ترش و وانیل و در آخر نیمه دیگر مواد خشک را افزوده.

Mode - preparing - cake - Blood orange (2)

مایه کیک را داخل قالب کیک بریزید و به ابتدا به مدت 20 دقیقه با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بپزید و بعد از 20 دقیقه دمای فر را تا 325 درجه کم کنید و قالب را بچرخانید یعنی جهتش را در فر عوض کنید و به مدت 30 تا 35 دقیقه دیگر پخته و بعد از پخت بگذارید 15-20 دقیقه کیک خنک شود.
کیک را روی رک سیمی بگذارید و داخل یه سینی فر مستطیل بزرگ را کاغذ روغنی بکشید و رک سیمی را داخل سینی بگذارید تا زمانیکه میخواهید شربت را روی کیک بدید زیاد کثیف کاری نکنید.
برای شربت پرتقال، شکر و آب پرتقال را داخل شیرجوش بریزید روی شعله ملایم بگذارید تا شکر حل شود. سطح کیک را با سیخ چوبی سوراخ سوراخ کنید و بعد شربت را روی کیک بدید.
وقتی کیک کاملا خنک شد رویه کیک را درست کنید؛ خاکه قند را با آب پرتقال مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا اسموتی و روون بشه. کم و زیاد بودن غلظت را میتونید با اضافه کردن آب پرتقال کم و زیاد کنید. بعد بریزید روی کیک

برای درست کردن پرتقال شکلاتی : پرتقال را بشورید و خشک کنید و با رنده مخصوص یا چاقوی تیز خیلی نازک برش بزنید و هسته های آن را جدا کنید. شکر و آب را داخل یک شیرجوش یا قابلمه بریزید. برشهای پرتقال هر کدام جدا باید با سطح شربت تماس داشته باشه و رویهم نباشند بنابراین یک ظرف بزرگ انتخاب کنید.
قابلمه را روی شعله متوسط رو به بالا بگذارید تا شکر کاملا حل شود و بعد پرتقالها را اضافه کنید و شعله را کم کنید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد و در این مدت یکبار پرتقالها را برگردانید تا هر دو طرفش شکلاتی بشه؛ و بعد روی کیک بچینید.
این کیک داخل یخچال بره خوشمزه تر میشه و میتونید کیک را به تنهایی سرو کنید من برای اینکه شکل قشنگتری بگیره رویه گلیز را درست کردم که شکلات پرتقالی جلوه بیشتری پیدا کنه و چون با هر برش کیک مقدار کمی از این رویه را میخورید خیلی شیرین مزه نیست و شربتی که روی کیک میدید یه طعم تازگی پرتقال را به کیک اضافه میکنه و نکته آخر اینکه به جای خامه ترش برای دوستانی که در ایران هستند میتونید از ماست استفاده کنید ولی ماست هرچه خامه ای تر و سفت تر باشه بهتره پس حتما به مدت نیم ساعت ماست را داخل پارچه مخصوص پنیر بریزید تا آب اضافیش گرفته بشه.

Mode - preparing - cake - Blood orange (3)

 

Mode - preparing - cake - Blood orange (4)

 

Mode - preparing - cake - Blood orange (5)

 

Mode - preparing - cake - Blood orange (6)

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا