تازه های متفرقه خانه داریهنر خانه داری

چند خطر خانگی و پیشگیری آسان

چند خطر خانگی و پیشگیری آسان

چند خطر خانگی و پیشگیری آسان

▪ خطر ۱ سقوط: سقوط به علت قرار گرفتن روی صندلی نامناسب، نردبان نامطمئن، چهارپایه معیوب و قرار گرفتن موانعی در سر راه اتفاق می‌افتد.

 

 

▪ خطر ۲ لیز خوردن: لغزنده یا خیس بودن سطحی که روی آن قرار داریم؛ مانند خیس شدن کف آشپزخانه هنگام تعمیر شیرهای آب یا خیس شدن کف اتاق‌ها و پذیرایی هنگام تعمیر شوفاژها.
▪ خطر۳ برق گرفتگی: تماس بدن با جریان الکتریکی در هنگام تعمیر لوازمی که با جریان برق کار می‌کنند.
▪ خطر ۴ سوختگی: در سوختگی ناشی از برق گرفتگی تماس بدن با جریان برق هنگام کار با لوازم برقی، سیم کشی برق و نصب روشنایی و در سوختگی ناشی از حرارت و آتش تماس بدن با حرارت و آتش هنگام تعمیر اجاق گاز، آبگرمکن، شوفاژ از علل حادثه هستند….

 

 

 

و اما پیشگیری‌های ۴گانه:
▪ پیشگیری۱سقوط: روی نردبان استاندارد بایستید. اگر نردبان تاشونده دارید، حتما زنجیر آن را کنترل کنید که پایه‌ها را محکم نگه دارد. پله‌های نردبان را از نظر استحکام و ثبات کنترل کنید. از صندلی‌ و مبلمان و جعبه به عنوان زیرپایی استفاده نکنید. مسیر رفت و آمد را خلوت کنید تا پای شما به مانعی‌ گیر نکند.
▪ پیشگیری۲ لیزخوردن: تا حد امکان زمین زیر پای خود را خشک نگه دارید و دمپایی مناسب بپوشید. می‌توانید موکت را به اندازه کف دمپایی‌تان ببرید و با چسب موکت به کف دمپایی بچسبانید.

 


▪ پیشگیری۳ برق گرفتگی:
 اگر با جریان برق سر و کار دارید، حتماً یک جفت دمپایی پلاستیکی بپوشید و روی سطحی چوبی یا لاستیکی قرار بگیرید. روی نردبان‌های فلزی نایستید. دستکش عایق یا حداقل دستکش لاستیکی آشپزخانه را بپوشید. با فازمتر جریان‌های برق را کنترل کنید و قبل از کار، فیوز را قطع کنید.
▪ پیشگیری۴ سوختگی: موارد پیشگیری ۱ را رعایت کنید و ضمنا دستکش پارچه‌ای، پیراهن ضخیم و آستین بلند و دور نگه داشتن صورت از منطقه خطر را از یاد نبرید.

 

 

 

چند خطر خانگی و پیشگیری آسان

مطالب مرتبط با خانه داری در سایت آشپزی ها:

  1. چیزهایی که در ماکروویو نباید بزاریم ؟
  2. روشهای نگهداری از جارو برقی
  3. رازهای سلامتی و شادابی چیست ؟
  4. روش شستن کلم پیچ
  5. تزیینات تولد ست کردن صورتی و شکلاتی
  6. تزیین میز تولد ساده و زیبا
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا